به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، در سومین روز از دهه مبارک فجر، ساختمان مجتمع سلامت روستای ورگهان شهرستان اهر با حضور فرماندار و برخی از مسئولین شهرستانی افتتاح شد.

این مرکز در زمینی به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع با زیر بنای ۵۱۳ متر مربع در یک طبقه با هزینه ای بالغ بر شش میلیارد ریال در طول یک سال احداث شده است.

بر اساس اعلام دکتر علی نیرپور، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر، این مرکز سلامت در راستای اهداف شعار «انسان سالم محور توسعه پایدار» ایجاد شده که در آن تمامی خدمات درمانی سطح یک با حضور یک پزشک بیتوته (پزشک مستقر در مرکز به صورت شبانه روزی)، ماما، دارو یار، مربی بهداشت، مامور سیاری، بهورز و … به مردم منطقه خدمت ارائه خواهند داد.

گفتنی است زمین این مرکز سلامت توسط ورراث مرحوم حاج «عباسقلی ملک زاده» اهداء شده است.

همچنین فرماندار شهرستان اهر بعد از افتتاح ساختمان مجتمع سلامت روستای ورگهان، از مرکز سلامت فعلی این روستا بازدید نمود و از نزدیک با روند خدمت رسانی به اهالی روستا در حوزه سلامت آشنا شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان  اهر در این بازدید با اعلام اینکه هم اکنون این مرکز در قالب سه خانه بهداشت با ۱۱ کارمند به سه هزار و ۶۰۰ نفر خدمات ارائه  می دهد، گفت: از جمعیت سه هزار و ۶۰۰ نفری این منطقه، ۲۹۰ نفر فشار خون بالا و ۷۵ نفر نیز دیابت دارد که به طور منظم از مرکز خدمت می گیرند.