به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، بهمن نقی پور در گفت و گو با خبرنگاران جمعیت هدف «پویش ملی سلامت» در زمینه بیماری‌های پرفشاری خون و دیابت را دو میلیون و ۶۷۴ هزار نفر عنوان کرد و گفت: ۷۱ درصد از گروه هدف در سطح استان مورد غربالگری قرار گرفتند.

وی، افزود: از ابتدای این پویش ملی تا کنون، ۲۱ هزار و ۶۶۴ بیمار دارای فشارخون بالا شناسایی شد که از بیماری خود آگاهی نداشته‌اند.

وی، از شناسایی ۱۱ هزار و ۴۸ بیمار مبتلا به دیابت در جمعیت تحت پوشش در پویش ملی سلامت که تا کنون از بیماری خود آگاهی نداشته‌اند خبر داد و گفت: با شناسایی این بیماران روند درمان آنها آغاز می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با اشاره به تداوم اجرای این پویش ملی تا ۳۰ دی ماه اظهار کرد: همکاران ما در پایگاه‌های پزشک خانواده، مراکز خدمات جامع سلامت، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، همچنین خانه‌های بهداشت استان آماده ارائه خدمت به مردم عزیز برای پیوستن به این پویش ملی هستند.

نقی پور، ضمن دعوت از افراد بالای ۱۸ سال استان و مادران باردار برای شرکت در این پویش گفت: خوشبختانه در جریان این پویش بیش از ۲۰۰۰ مادر باردار نیز شناسایی و پیگیری روند بارداری آنها آغاز شده است.

منبع: مهر