به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسین حاتمی عصر امروز در جلسه شورای گفت وگوی استان که با حضور وزیر صمت برگزار شد، اظهار کرد: در بحث معدن تقسیم بندی که در شاکله کشور اتفاق افتاده معادن آذربایجان را به نخاله و عصاره تقسیم بندی کرده اند که نخاله آن نصیب آذربایجان و عصاره نصیب دیگران است.

وی با اشاره به ترکیب ناعادلانه هیات مدیره های شرکت هایی مثل ایدرو و ایمیدرو اذعان داشت: در تقسیم هیات مدیره ها، منابع، داده ها و سرمایه استان ها باید لحاظ شود.

نماینده کلیبر و هوراند  و خداآفرین در مجلس اظهار داشت: منابع بانکی و پولی آذربایجان شرقی از رهگذر ارزش افزوده عمدتا نصیب استان نمی شود؛ چرا که توزیع منابع مالی در کشور کاملا نامتوازن و غیرعادلانه است که باید در این مورد تجدیدنظرهایی صورت گیرد.

حاتمی تصریح کرد: ایدرو و ایمیدور به عنوان بنگاه های قدرتمند و کلان  اقتصادی کشور سهمی در تولید ثروت ملی در آذربایجان ندارند و تنها تبعات منفی مسائل و مشکلات اینها نصیب آذربایجان می شود و حق السهمی در آذربایجان و تولید ثروت و گردش مالی این دیار ندارند.

نماینده کلیبر در بخش دیگری از صحبت های خود اذعان داشت: متاسفانه شاهد هستیم ۴ درصد سهم کارفرمایی برای بازنشستگی به موقع و قانونی مشاغل سخت پرداخت نمی شود و کارگر مجبور است خودش پرداخت کند که تبدیل به ایپدمی در کشور شده است.

منبع: فارس