به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، فرزاد رحمانی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران گفت: ماموریت های فوق در حوزه های تصادفی و  غیر تصادفی توسط کارشناسان اورژانس آذربایجان شرقی انجام شده است، افزود: تمامی این ماموریت های با تماس های مردم با سامانه تلفنی ۱۱۵ به انجام رسیده است.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از مجموع ماموریت های اورژانس آذربایجان شرقی در کلانشهر تبریز متمرکز است، اظهار داشت: از مجموع ماموریت های فوق تعداد ۵۱ هزار و ۹۲۹ ماموریت در تبریز و ۲۶ هزار و ۷۷۳ ماموریت در شهرستان های ۲۰ گانه استان انجام شده است.
رحمانی اضافه کرد: طی سالجاری اورژانس آذربایجان شرقی حدو ۶۵ هزار ماموریت غیرتصادفی و ۱۴ هزار فقره نیز ماموریت تصادفی در اقصی نقاط شهری و روستایی و جاده های درون شهری و برون شهری انجام داده است.
به گفته وی از مجموع ماموریت های غیرتصادفی اورژانس استان تعداد ۴۵ هزار و ۲۹۶ مورد در تبریز و حدود ۲۰ هزار ماموریت نیز در سایر شهرستان ها انجام یافته است.
رحمانی با بیان اینکه طی امسال ۲۹ هزار و ۷۱ نفر در جریان حوادث غیرتصادفی توسط کارشناسان اورژانس آذربایجان شرقی به مراکز درمانی منتقل و ۲۰ هزار و ۴۵۶ نفر نیز در محل درمان شدند، گفت: همچنین تعداد حدود ۱۳ هزار نفر از مصدومان تصادفی استان به مراکز درمانی منتقل شدند و حدود ۲ هزار نفر نیز در محل حادثه درمان شدند.
وی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون کارشناسان مرکز اورژانس آذربایجان شرقی مرگ تعداد ۲۲۷ نفر در ماموریت های تصادفی و ۲ هزار و ۹۷۳ نفر در ماموریت های غیرتصادفی را در محل تایید کرده اند.
رییس مرکز اورژانس آذربایجان شرقی گفت: در این مدت تعداد ۳ هزار و ۳۹۵ مورد ماموریت قلبی، ۶۳۲ مورد سکته مغزی، ۳ هزار و۲۷ مورد مشکل تنفسی، یکهزار و ۹۳۸ مورد سقوط از بلندی، ۲۳۹ مورد سوختگی، ۳۴۲ مورد نیز ماموریت مربوط به مسمومیت با مونوکسید کربن انجام شده است.
رحمانی همچنین مرگ تعداد ۱۶ نفر را بر اثر مسمومیت با گاز مونواکسید کربن در آذربایجان شرقی طی ۹ ماه اخیر تایید کرد.