به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد میرزاپور گفت : در روزهای اخیر با کاهش نسبی تعداد مبتلایان به کرونا و وضعیت زرد کرونایی اهر، عادی انگاری بین مردم و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی باعث شد در حال حاضر مجموع تعداد بستری کرونایی بیمارستان این شهرستان به ۳۰ نفر افزایش یابد که از این تعداد، هفت نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل بوده و هفت نفر در بخش ویژه بستری هستند.

وی ضمن هشدار به افزایش خطر ابتلا به کرونا به ویژه کرونا در بین مردم، گفت: با مشاهده هرگونه علائم تنگی نفسی یا سرماخوردگی بین کودکان و دیگر افراد خانواده، در اسرع وقت به نزدیکترین مرکز سلامت مراجعه شود.

وی با اشاره به آلودگی برخی بیماران به  ویروس انگلیسی در کشور و احتمال گسترش این ویروس در صورت بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی طی هفته‌های آتی، گفت: ویروس انگلیسی سرعت سرایت بالایی داشته و کشنده‌تر از ویروس قبلی است، از این رو باید بسیار مراقب باشیم.

میرزاپور در ادامه از همشهریان خواست برای جلوگیری از افزایش بیماری کرونا، همچنان از حضور در تجمعات جدا خودداری کرده و بدون ماسک در اماکن عمومی و مراکز پر ازدحام، تردد نکنند.

وی افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، کل موارد ابتلا در این شهرستان ۵۳۵۲ نفر بوده که از این تعداد ۴۵۹۳ نفر متعلق به شهر و ۷۵۹ نفر روستایی است؛ متاسفانه تاکنون نیز ۲۰۳ نفر از مردم اهر فوت کردند که ۱۷۰ نفر از این افراد شهری و ۳۳ نفر نیز روستایی بودند.