به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سیدقاسم ناظمی با بیان اینکه برگزاری شانزدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران طی امسال جزو اولویت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد استان آذربایجان شرقی هست، گفت: تئاتر کوتاه ارسباران که به یک برند برای شهر اهر تبدیل شده است طی ۱۵ دوره گذشته به عنوان ظرفیت مهم و مثبتی در جهت ارتقای سطح فرهنگ و هنر استان شناخته می‌‎شود.

ناظمی افزود: این رویداد محلی و منطقه‌ای که به صورت تئاتر خیابانی برگزار می‌شود یک نوع تازگی برای فضای فرهنگ داشته و شهر اهر نیز به عنوان شهر خلاق تئاتر در کشور شناخته می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران باید سالیانه حداقل در سطح ملی برگزار شود، ادامه داد: گروه‌های مختلف نمایشی از سراسر کشور طی سالیان گذشته در این جشنواره شرکت کرده و استقبال خوبی از آن شده است و حتی در افتتاح دوره پانزدهم این جشنواره طی پارسال نیز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اهر حضور داشت.

ناظمی با اشاره به صحبت‌های وزیر فرهنگ در خصوص ظرفیت تبدیل این جشنواره ملی به جشنواره بین المللی گفت: بین المللی شدن جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران به یکسری استاندارد‌ها و ظرفیت بندی‌هایی مثل محل‌های اجرا، تجعهیزات نمایشی و ..نیاز دارد که همکاران در حالی بررسی این ظرفیت‌ها هستند.

ناظمی در پایان خاطرنشان کرد: فراخوان شانزدهیمن دوره این جشنواره سراسری قرار است بعد از ماه مبارک رمضان انتشار یابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان