به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ابوالفضل غنی‌زاده در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی با اشاره به رضایت‌مندی از عملکرد اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اهر اظهار داشت: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اهر با اقداماتی که انجام می‌دهد توانسته رضایت‌مندی دوستداران کتاب را جلب و در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی موفق باشد و این حاکی از کارآمدی مدیر است. حتی در پیگیری امور و جلب مشارکت‌ها برای جبران کم و کاستی کتابخانه‌ها عملکرد موفقی داشته‌اند.

فرماندار اهر بابیان این‌که روستاهای شهرستان اهر از نظر کتابخانه هم محروم هستند، افزود: روستاهایی همچون ورگهان، جوبند، آذغان و افیل برای تأسیس کتابخانه بسیار مستعد و نیازمند هستند. لذا انتظار داریم تا اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی در زمینه توسعه کتابخانه در مناطق روستایی شهرستان اهر نهایت همکاری را داشته باشد.

وی ادامه داد: محرومیت شهرستان اهر تنها در حوزه فضای کتابخانه‌های عمومی نیست، بلکه این شهرستان با داشتن میدان دوآب بی‌همتا در شمال‌غرب کشور و ۷۵۰۰ هکتار باغات، فاقد صنایع تبدیلی در حوزه فرآورده‌های دامی و کشاورزی است این‌ها از ظرفیت‌های شهرستان اهر به شمار می‌رود ولی تابه‌حال برای بهره‌وری به نفع مردم غفلت شده است.

غنی‌زاده از تأمین زمین برای احداث کتابخانه عمومی جدید در شهر اهر خبر داد و گفت: همچنین در روستای ورگهان زمینه را جهت تملک زمین برای احداث کتابخانه فراهم می‌کنیم.

فرماندار اهر با تأکید بر این‌که ارتقای ورگهان و تازه‌کند به شهر و بخش را از طریق استانداری و وزارت کشور پیگیری می‌کنیم، تصریح کرد: الحاق ۵ هکتار به محدوده روستای ورگهان را درخواست داده‌ایم که انقریباً در آستانه تصویب بوده تا زمینه استقرار ادارات در صورت موافقت وزارت کشور با ارتقای ورگهان به شهر فراهم شود.