به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد کلامی در نشست بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ که در اتاق بازرگانی و با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فعالان بخش خصوصی برگزار شد با انتقاد از کسانی که در تحلیل بودجه دوگانه دولت و ملت را مطرح می‌کنند، گفت: هدف دولت در تدوین بودجه بهبود وضعیت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور و مردم است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی به افزایش سهم استان در بودجه سال بعد تاکید کرد و گفت: شاید نگاه‌ها و نظرات مختلفی در مورد بودجه وجود داشته باشد، اما همه دلسوزان استان به دنبال این مهم هستند که سهم استان آذربایجان شرقی در بودجه را ارتقا ببخشیم.

کلامی ایجاد مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی را گامی مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: این مرکز در مطالعات خود باید توجه داشته باشد، نگاه تک عاملی به موضوعات اقتصادی نمی‌تواند ما را به سمت نتایج درست رهنمون کند و باید تمامی عوامل مؤثر را در نظر گرفت.

وی با اشاره به اینکه که در سال ۱۴۰۰ میزان ۵.۵ همت از محل فرار مالیاتی در استان مالیات اخذ شده است، افزود: افزایش پایه مالیاتی با افزایش نرخ مالیات متفاوت است و دولت برای خدمت دهی باید پایه‌های مالیاتی را افزایش و جلو فرار مالیاتی را بگیرد تا از این محل، میزان خدمات دولتی برای شهروندان ارتقا یابد.

کلامی با اشاره به بودجه سال ۱۴۰۳ اظهار داشت: بودجه سال ۱۴۰۳ به لحاظ واقع بینی نسبت به بودجه‌های سال‌های اخیر واقع بینانه تر می‌باشد. اما بدین معنی نیست که عاری از ایراد می‌باشد و ما از نمایندگان مجلس انتظار داریم آنها نیز تلاش کنند سهم آذربایجان شرقی در جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ افزایش یابد.

وی در خاتمه گفت: هر چقدر در تدوین بودجه نظرات بخش خصوصی لحاظ شود، برنامه تدوین شده واقع بینانه تر خواهد بود، چرا که بازیگر اصلی اقتصاد بخش خصوصی است.

منبع: مهر