به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسین حقایی در گفت‌وگو با خبرنگاران با تشریح عملکرد این طرح در استان، اظهار کرد: در استان ما همزمان با سراسر کشور طرح پویش سلامت (غربالگری فشارخون و دیابت) انجام می‌گیرد که تاکنون یک میلیون و ۲۹۶ هزار و ۲۵۱ نفر تحت عنوان این پویش در استان غربال شده‌اند.

وی ادامه داد: حدود ۴۵ درصد افراد بالای ۱۸ سال در استان، در این پویش شرکت کرده‌اند که آمار شرکت کنندگان استان ما در مقایسه با میانگین کشوری بالاتر است.

وی افزود: بیشترین میزان مشارکت در استان مربوط به شهرستان ورزقان با ۹۶.۶ درصد جمعیت این شهرستان و کمترین میزان مشارکت مربوط به شهرستان تبریز با ۲۲.۲ درصد اعلام شده است.

حقایی بیان کرد: از افراد بالای ۱۸ سال تقاضا می‌کنیم تا هرچه زودتر در شهر به مراکز درمانی و در روستاها به خانه‌های درمان برای اجرای این طرح غربالگری مراجعه کنند.

وی با اشاره به هدف اجرای این طرح، تأکید کرد: این طرح شناسایی افراد در معرض خطر این بیماری‌ها(فشارخون بالا، بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت) است، عمده‌ترین علت مرگ و میر در استان ما مانند سایر جاهای دنیا بیماری‌های قلبی عروقی است که امیدواریم با شناسایی افرادی که در معرض خطر این بیماری‌ها است پیشگیری کرده و به افراد مبتلا به این بیماری‌ها نیز کمک کنیم تا عوارض این بیماری‌ها (از کار افتادن کلیه، سکته‌های مغزی، قلبی و …) در امان باشند.

منبع: ایسنا