به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، تراب محمدی روز چهارشنبه در سلسله نشست های فرهنگی و رسانه ای به سوی قله با موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه استان از هر جهت آماده برگزاری انتخابات سالم و پرشکوه است، اظهار کرد: کمیته های ۹ گانه وظایف خود را به طور کامل انجام می دهند تا در یازده اسفند ماه امسال شاهد برگزاری انتخاباتی پرشکوه با حضور حداکثری مردم باشیم.

وی همچنین با بیان اینکه دادن چند رای با یک کد ملی جرم است، گفت: با آنلاین شدن احراز هویت، امکان این تخلف از بین می رود.

دشمن با ترفندهای مختلف به دنبال مایوس کردن مردم از انتخابات است

رئیس ستاد انتخابات استان با بیان اینکه دشمن با ترفندهای مختلف؛ به دنبال مایوس کردن مردم و جلوگیری از حضور پرشور آنها در انتخابات است، گفت: یکی از شیوه هایی که دشمن همواره از آن استفاده می کند نادیده گرفتن خدمات نظام و زیرسئوال بردن این خدمات است که البته مردم چند قدم از مسئولان جلوتر هستند و خدمات را می بینند.

محمدی اضافه کرد: این خدمات باید تبیین شود و مسئولان از هر فرصتی برای بازگویی این خدمات به مردم استفاده کنند.

شرکت در انتخابات هم حق است هم تکلیف

استاد حوزه علمیه تبریز نیز در این نشست گفت: شرکت در انتخابات پیش رو، هم حق است هم تکلیف و این حق مردم است که در تعیین سرنوشت خود مشارکت کنند و بدانند که اگر شرکت نکنند باید تاوان بدهند.

حجت الاسلام نظری افزود: در تمدن غربی، حضور اکثریت به معنی حقیقت است در تمدن اسلامی حضور اکثریت برای پشتیبانی از حقیقت است.

وی اضافه کرد: در تمدن اسلامی از مردم برای عکس جلوه دادن حقیقت رای نمی گیرند بلکه از رای اکثریت برای حمایت از حق و حقیقت استفاده می کنند که این در تضاد با تمدن غربی است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند برگزار می شود.

آذربایجان شرقی ۱۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی و پنج نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

منبع: ایرنا