به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، آیت الله جواد حاجی زاده در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر ضمن انتقاد از عدم اتمام مراحل مرمت و بازگشایی بقعه شیخ شهاب الدین اهری و تنها موزه ادب و عرفان کشور، خاطرنشان کرد: بزرگ ترین اثر تاریخی شهرستان اهر بعد از گذشت پنج سال از زلزله سال ۱۳۹۱ ارسباران مرمت و بازگشایی نشده است.

وی افزود: گردشگری یک صنعت مهم بوده که حتی امورات برخی کشور ها از طریق این صنعت اداره می‌ شود که انتخاب شهرستان اهر به عنوان دومین محور گردشگری رویداد جهانی تبریز ۲۰۱۸، زمینه ای را فراهم می کند تا در این راستا فعالیت های فرهنگی نیز انجام دهیم.

امام جمعه اهر با اشاره به اینکه برای ایجاد زیرساخت های گردشگری در اهر، مسئولان استانی عنایت ویژه ای به این شهرستان محروم داشته باشند، افزود: شهرستان اهر از لحاظ اقتصادی ضعیف است و هرگاه که قصد برگزاری برنامه ای را داشته باشیم برای تأمین هزینه های آن مشکلات بسیاری را تحمل می کنیم که از مسئولان استانی انتظار داریم تا به شهرستان اهر عنایت ویژه ای داشته باشند.

حاجی زاده در پاسخ به پیشنهاد یکی از اعضاء در خصوص برگزاری کنگره بین المللی شیخ شهاب الدین اهری در راستای رویداد تبریز ۲۰۱۸، گفت: وزیر ارشاد در سفر اخیر خود به شهرستان اهر از بقعه شیخ شهاب الدین اهری بازدید کردند و وضعیت نامناسب این اثر تاریخی را دیدند که بعد از اتمام مرمت بقعه در خصوص برگزاری کنگره تصمیم گیری می شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر در ادامه با بیان اینکه در جریان اغتشاشات اخیر یک عده افراد بی‌ وجدان و خود فروخته به هویت ملی ما که پرچم است، توهین کردند، ابراز داشت: اغتشاش گران حتی به مراکز مقدس، مساجد، امام‌ زاده‌ ها و قرآن کریم اهانتی کردند که اصلاً قابل‌ بخشش نیست و موجب شد خشم مردم برانگیخته شود.

امام جمعه اهر در ادامه ایام‌ الله دهه فجر را یکی از دهه‌ های ارزشمند و مهم در نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: دهه فجر روز تولد اسلام در ایران است که ملت ایران در بهمن‌ ماه سال ۵۷ از یوغ استبداد رهایی یافته و به مسیر رحمت اسلام پیوسته‌ اند.

حاجی زاده در پایان با تأکید بر اینکه با قیام امام خمینی (ره) نه‌ تنها کار شاه یکسره شد، بلکه نظامی ولایی و مردمی بر سر کار آمد، خاطرنشان کرد: مردم همواره باید از خدمات و تلاش های نظام و دولت آگاهی داشته باشند که  دهه فجر و هفته دولت فرصت مناسبی برای بازگویی دستاوردهای انقلاب اسلامی، نظام و دولت است.