به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد حمزه زاده در گفتگویی با اشاره به ‌ضرورت ایجاد اشتغال با استفاده از ظرفیت فناوری‌های نوین در صنعت گردشگری، خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی که در بخش گردشگری استان وجود دارد بهره‌مندی از ظرفیت فضای مجازی در راستای معرفی در سطح ملی و بین‌المللی امری ضروری است.

وی اظهار داشت: صدور این مجوز به ‌منظور تسهیل و رونق فعالیت بخش خصوص در فضای مجازی است و تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی دارای شرایط می‌توانند گواهینامه کسب‌وکارهای گردشگری در فضای مجازی را دریافت کنند.

حمزه زاده خاطرنشان کرد: صاحب کسب‌وکار پس از دریافت گواهینامه می‌تواند در حوزه اطلاع‌رسانی، بازاریابی، فروش و استارت آپ های خدمات گردشگری فعالیت کرده و از حمایت‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مراکز شتاب‌دهنده نیز بهره‌مند شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان شرقی گفت: شرایط فعلی کشور و استان پیامی قابل‌تأمل برای ما در راستای لزوم تقویت گردشگری مجازی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های آن دارد و در این راستا اداره کل میراث فرهنگی استان طی سال جاری بر تقویت ظرفیت‌های مجازی و توسعه دیجیتال مارکتینگ در این حوزه متمرکز شده و با فراهم‌سازی شرایط لازم درصدد ایجاد بستر مفید فعالیت برای جوانان است زیرا که صنعت گردشگری جهانی، صنعتی همه‌جانبه و گسترده است.

منبع: ایرنا