به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سیدقاسم ناظمی در آئین رونمایی از کتاب سیمای روستایی و عشایری در قره‌داغ با اشاره به این‌که هنرمند چیزهایی که خلق می‌کند که شاید از دیدگاه عموم مردم، وجود خارجی نداشت افزود: نگاه متفاوت هنرمند عکاس به پدیده‌های مختلف، کشف و شهود آن‌ها از جنبه‌های مختلف زندگی را نشان می‌دهد؛ به ویژه آثاری که به فرهنگ عمومی توجه دارند، با ارزش‌اند و علاوه بر جنبه‌های هنری دارای اهمیت ویژه‌ی مردم‌شناسی‌اند. کار سعید قاسمی از این بابت ارزش‌مند است.

ناظمی گفت: آثاری مثل کتاب سیمای روستایی و عشایری قره‌داغ در انتقال هویت‌های منطقه‌ای قره‌داغ به آینده اهمیت ویژه‌ای دارد. با این حال کار فرهنگی در شهرستان‌ها بسیار سخت است و همت بالایی می‌طلبد. و سعید قاسمی در این کار چنان سخت‌کوش است که جوایز جشنواره‌های مختلف از دست او در امان نبوده‌اند.

وی بابیان این‌که وزن منطقه‌ی قره‌داغ از چهره‌های فرهیخته‌ی آن در همه‌ی زمینه‌های هنری، علمی، فرهنگی و اقتصادی پیداست، ادامه داد: وظیفه‌ی ما شناساندن این چهره‌ها و سرمایه‌های اجتماعی است وگرنه با فقر فرهنگی مواجه و انحطاط فرهنگی جامعه‌ی ما آغاز خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: چهره‌هایی مثل استاد بارز یا صیامی از جمله نوابغ آذربایجان‌شرقی در حوزه فرهنگ و هنر هستند که شاید هر صد سال یک بار بروز کنند و باید آن‌ها را قدر دانست و به جامعه معرفی کرد.

ناظمی با تأکید بر این‌که شهرستان اهر به غیر از هنر عکاسی در هنر نمایش هم سرآمد است، خاطرنشان کرد: شهرستان اهر در ارزیابی‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان شهر خلاق نمایش در کشور شناخته شده است.