به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسین بلوکی، روز یکشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: در این مدت ۹۳ میلیون و ۶۸۹ هزار خودرو در جاده های مختلف استان تردد کرده اند که این تعداد تردد خودرویی توسط ۹۴ دستگاه ترددشمار آنلاین در جاده ها ثبت شده است.
وی اظهار داشت: از کل تردد خودرویی ثبت شده در جاده های استان، ۱۲ درصد مربوط به وسایل نقلیه سنگین و ۸۸ درصد مربوط به وسایل نقلیه سبک بوده است.
مسوول مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: پرترددترین جاده های استان در این بازه زمانی مسیر رفت و برگشت تبریز- ایلخچی با ۱۰میلیون و ۳۴۵ هزار تردد، کنارگذر جنوبی شهیدکسایی(باسمنج- تبریز) با هشت میلیون و ۵۹۱ هزار تردد، صوفیان – تبریز با پنج  میلیون و ۹۴۸ هزار تردد و آذرشهر- ایلخچی با سه میلیون و ۹۴۹ هزار تردد است.
بلوکی، با بیان اینکه مسیرهای رفت و برگشت تبریز- خواجه و بناب – مراغه از دیگر جاده های پرتردد استان بودند، ادامه داد: در خرداد ماه امسال نیز ۳۲ میلیون و ۵۹۷ هزار تردد در جاده های استان ثبت شده که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد افزایش نشان می دهد.
آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

منبع: ایرنا