به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، الیاس ممی پور با اشاره به استقبال هنرمندان و عکاسان سراسر کشور از سومین جشنواره ملی عکس ارسباران گفت: با عنایت به درخواست هنرمندان و عکاسان جهت ایجاد فرصت برای مشارکت در این رویداد ملی مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا ۲۰ دی سالجاری تمدید شد.

وی از اهداف اصلی برگزاری سومین دوره جشنواره عکس ارسباران را ثبت زیبایی‌های منطقه ارسباران در زمینه‌های آثار و ابنیه‌های تاریخی و باستانی، طبیعت بکر و زندگی روستائی و عشایری، توجه به ظرفیت‌های معادن منطقه در رشد و توسعه، حفاظت از محیط زیست و جنگل‌های زیبا و بکر و همچنین توجه به نقش تولید و اقتصاد مقاومتی در مشاغل سنتی و حمایت کالای ایرانی و تشریح و تبیین فرهنگ، سنن، آداب و رسوم، مناسبت‌های ملی و مذهبی، دفاع مقدس و توسعه گردشگر و غیره در این منطقه برشمرد.

ممی پور افزود: سومین دوره جشنواره ملی عکس ارسباران به همت انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری باشکوه و پرشور جشنواره سراسری عکس ارسباران در دوره‌های گذشته گفت: عکس‌های ارسالی باید در منطقه جغرافیائی ارسباران استان آذربایجان شرقی و از شهرستان‌های “اهر، ورزقان، کلیبر، هوراند، خداآفرین و هریس” ثبت شده باشد.

ممی پور به استقبال بی نظیری هنرمندان و عکاسان سراسر کشور از جشنواره ملی عکس ارسباران اشاره کرد و افزود: امیدواریم با همکاری مسئولان ذیربط کشوری و استانی در سال‌های آینده شاهد برگزاری این رویداد هنری در سطح بین المللی باشیم.

سعید قاسمی رئیس انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر گفت: سومین جشنواره سراسری عکس ارسباران در بخش های مستند اجتماعی، (بخش ویژه)سوغات ارسباران، گوشی همراه و دانش آموزی با موضوعات مختلف مختص منطقه ارسباران برگزار خواهد شد.

قاسمی افزود: هنرمندان می‌توانند آثار فاخر خود را در بخش مستند اجتماعی عکاسی از همه موارد مرتبط با چهره شهر و ویژگی‌های اقلیمی شهرهای ارسباران، فرهنگ شهرنشینی، محیط زیست، فعالیت‌های ورزشــی، میراث تاریخی و ملموس فرهنگی، مشاغل سنتی، تولیدات، آداب و رسوم و جلوه‌های زیبای زندگی روستائی و عشایری و غیره د در بخش ویژه سوغات مختص منطقه ارسباران و در بخش گوشی همراه و دانش آموزی موضوعات آزاد را ارسال نمایند.

وی گفت: سومین جشنواره سراسری عکس ارسباران تا ۲۰ دی تمدید شد و شرکت کنندگان با مراجعه به پیج جشنواره ahar_photo@ و با مطالعه کامل فراخوان، آثار ارسالی خود را همراه با فایل مشخصات عکاس و توضیحات زمان و مکان عکس‌ها به ایمیل جشنواره arasbaranphot@gmail.com ارسال نمایند.

دبیر سومین جشنواره سراسری عکس ارسباران همچنین افزود: شرکت در این جشنواره برای عموم عکاسان سراسر کشور آزاد می‌باشد.

منبع: ایسنا